تجمع مهندسین ناظر تولیدات کشاورزی استان جلوی استانداری
دریافت سوالات استخدامی " title="نمونه سوالات استخدامی برای دریافت سوالات کلیک نمایید">
همکاری در فروش فایل میهن همکار
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : شنبه 20 / 3 / 1393
بازدید : 503
نویسنده : ati

 

اما قانون چه می گوید

علی لاریجانی رئیس مجلس در سال ۹۰ در نامه ای خطاب به رئیس جمهور وقت آورده که؛ دولت موظف است از تاریخ تصویب این قانون و حداکثر ظرف سه سال با رعایت حکم بند (ج) ماده (۲۴) قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب ۱۳۸۶/۷/۸ تعداد ده‌هزار ناظر بخش کشاورزی و منابع طبیعی با تحصیلات کارشناسی و بالاتر و عضو سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی را که از سال زراعی ۱۳۸۲ تا زمان تصویب این قانون حداقل دو سال سابقه فعالیت مستمر در زمینه منابع طبیعی و تولید محصولات راهبردی و اساسی بخش کشاورزی داشته‌باشند و یا در تعاونیهای تولید به عنوان مدیر و یا کارشناس فعالیت نموده و در مدیریت جهاد کشاورزی استانها، شهرستانها و یا مراکز خدمات کشاورزی دارای سوابق مشارکت و نظارت در امور یاد شده باشند و یا با معرفی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی و یا شرکتهای خدمات فنی و مشاوره‌ای توسط جهاد کشاورزی استانها اشتغال به کار داشته و به صورت مستقیم بر محصولات اساسی و راهبردی کشاورزی نظارت داشته‌اند، با رعایت ماده (۴۶) قانون مدیریت خدمات کشوری و شرایط عمومی استخدامی کشور در پستهای عملیاتی و نظارتی جهاد کشاورزی شهرستانها و یا مراکز خدمات کشاورزی استخدام نماید.

تبصره۱ـ فعالیت مستمر عبارت از حداقل شش ماه فعالیت متوالی نظارت در هر سال زراعی است.

تبصره۲ـ سابقة خدمت ناظران در بخشهای کشاورزی و منابع طبیعی و تعاونیهای تولیدی با ارائه مدرک معتبر و مورد تأیید جهاد کشاورزی استانها به حداکثر سن شرایط عمومی استخدام اضافه می‌گردد.
تبصره۳ـ مدرک تحصیلی بالاتر و یا سابقة کاری مرتبط و بیشتر، نوآوری، آزمون ورودی، مصاحبه علمی و سابقة ایثارگری مراتب اولویت استخدام ناظران مشمول این قانون است.
تبصره۴ـ برای استخدام ناظران مشمول این قانون که قبلاً در آزمون ورودی شرکت نموده و با گذراندن دوره‌های آموزشی مرتبط و معتبر از مراکز آموزش جهاد کشاورزی به کار گرفته شده‌اند، مشروط بر این که حداقل سی ماه سابقه کار مرتبط داشته باشند، نیازی به برگزاری آزمون استخدامی مجدد نیست.
تبصره۵ ـ به کارگیری ناظران، فقط در جهاد کشاورزی بخش و دهستان مجاز است و به کارگیری آنان حداقل تا ده سال پس از استخدام در واحدهای ستادی و مراکز استانها ممنوع است.

تبصره۶ ـ در صورت استخدام، سوابق بیمه مرتبط با فعالیت نظارتی که توسط سازمانهای بیمه‌گر اقدام شده یا می‌شود به سنوات خدمتی مستخدم از نظر بازنشستگی اضافه می‌گردد و هرگونه مابه‌التفاوت اعم از سهم بیمه شده و کارفرما در مورد سوابق قبلی ناظر، بر عهده وی می‌باشد.

تبصره۷ـ از تاریخ لازم‌الاجراء شدن این قانون، قانون استخدام مهندسین ناظر تولیدات کشاورزی مصوب ۱۳۸۹/۱۲/۱۰ لغو می‌گردد.

قانون فوق مشتمل بر ماده واحده و هفت تبصره در جلسه علنی روز چهارشنبه مورخ دوازدهم بهمن ماه یکهزار و سیصد و نود مجلس شورای اسلامی تصویب شد و در تاریخ ۱۳۹۰/۱۲/۳ به تأیید شورای نگهبان رسید.

جزئیات استخدام ۱۰۰۰۰ نفر در بخش کشاورزی

قانون اصلاح قانون استخدام ناظرین کشاورزی پس از فراز و نشیب‌های بسیار نهایتا در ۸۹/۱۱/۱۲ در مجلس تصویب و به تایید شورای نگهبان رسید و بنا به دلایلی با یکسال تاخیردر ۹۰/۱۲/۲۸ضمن ابلاغ به رئیس جمهور در روزنامه رسمی کشورمنتشر شد.

پس از ابلاغ رسمی این قانون مرکز نوسازی و تحول اداری وزارت جهاد کشاورزی تدوین آیین نامه اجرایی و عملیاتی کرد” قانون استخدام ناظرین کشاورزی” را در دستورکار قرار داد و پیش نویسی از آن تهیه کرد که هم اکنون در مرحله تائید نهایی است.

پیش نویس دستورالعمل اجرایی قانون استخدام ناظرین بخش کشاورزی و منابع طبیعی مصوب ۹۰/۱۱/۱۲ به شرح زیر است:

در اجرای مصوبه مجلس شورای اسلامی در زمینه استخدام ۱۰۰۰۰ نفر ناظر بخش کشاورزی و منابع طبیعی، ضوابط اجرایی این قانون به شرح زیر ابلاغ می گردد:
فرایند (مراحل) استخدام ناظرین به شرح زیر تعیین می شود:

مرحله۱: تعیین نیازهای سازمان جهاد کشاورزی هر استان به نیروی انسانی متخصص توسط مرکز نوسازی و تحول اداری با هدف تعیین ظرفیت و سهمیه استخدامی هر استان.

مرحله ۲: ایجاد بانک اطلاعات ناظرین بخش کشاورزی و منابع طبیعی کشور و سامانه الکترونیکی (تحت وب) برای ورود اطلاعات مورد نیاز توسط کلیه ناظرین توسط مرکز نوسازی و تحول اداری.

مرحله ۳: تدوین و انتشار فراخوان استخدام در سراسر کشور توسط دفتر امور اداری، رفاه و پشتیبانی.

مرحله ۴: تهیه فهرست و تایید صلاحیت افراد متقاضی ارسال شده از نظر ضوابط استخدامی این دستورالعمل توسط دفتر امور اداری، رفاه و پشتیبانی.

مرحله ۵: ثبت نام و برگزاری آزمون توسط دفتر امور اداری، رفاه و پشتیبانی.

مرحله ۶: اعلام نتایج و معرفی پذیرفته شدگان به سازمان های جهاد کشاورزی استانها برای شروع به کار توسط دفتر امور اداری، رفاه و پشتیبانی.

ب: شرایط اختصاصی استخدام:

۱- عضویت در سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی.

تبصره ۳: سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی موظف است برای عضویت متقاضیان مشمول این قانون که هنوز به عضویت این سازمان درنیامده اند، در اسرع وقت تمهیدات لازم را برای عضویت آنان فراهم نماید به نحوی که برای استخدام با مانعی مواجه نشوند.

۲- داشتن حداقل ۲ سال سابقه فعالیت مستمر مشارکت و نظارت مستقیم ( از سال زراعی ۱۳۸۲ تا ۹۰/۱۱/۱۲) در امور منابع طبیعی و تولید محصولات راهبردی و اساسی بخش کشاورزی از جمله گندم، برنج، جو، ذرت، دانه های روغن، چغندر قند، شیر، تخم مرغ، گوشت سفید و قرمز.

۴: شاغل بودن در هر یک از مشاغل زیر:

الف: ناظر ( مهندس ناظر، فردی است دارای مدرک کارشناسی یا بالاتر عضو سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی در یکی از رشته های اصلی بخش کشاورزی که به صورت حقیقی یا حقوقی از طریق سازمان نظام مهندسی، شرکت های خدمات فنی و مهندسی یا کلینیک های دامپزشکی بر تولید محصولات اساسی و راهبردی نظارت دارد).

ب: مدیرعامل و یا کارشناس ( اتحادیه ها و شرکت های ) تعاونی های تولید در امور مشارکت و نظارت.

ج: کارشناسانی که در مدیریت جهاد کشاورزی استانها، شهرستانها و یا مراکز جهاد کشاورزی در امر نظارت محصولات راهبردی و اساسی مشارکت داشته اند.

تبصره ۴: داشتن تاییدیه سازمان های جهاد کشاورزی استانها برای مدت سابقه اشتغال به کار و نظارت مستقیم بر محصولات اساسی و راهبردی کشاورزی الزامی است.
تبصره ۵: واجدین شرایط استخدام می بایست اولویت های سه گانه خود را برای محل اشتغال از طریق سامانه فراگیر اعلام نمایند. سازمان جهاد کشاورزی بر اساس رشته تحصیلی و نیاز تعیین شده برای مراکز جهاد کشاورزی بخش و دهستان نسبت به استخدام افراد واجد شرایط به ترتیب اولویت های اعلام شده اقدام می نماید. در صورت نبود ظرفیت در اولویت های انتخاب شده، نسبت به استخدام افراد در مراکز جهاد کشاورزی بخش و دهستان استانهای همجوار اقدام خواهد شد.
تبصره ۶: در مرحله اول، متقاضیان استخدامی که واجد شرایط مندرج در تبصره ۴ قانون باشند، بدون شرکت در آزمون استخدامی پذیرفته شده و بر اساس امتیازات مربوطه اولویت بندی و استخدام می شوند. در مرحله دوم، مابقی واجدین شرایط در آزمون ورودی شرکت نموده و بر اساس امتیازات مکتسبه اولویت بندی شده و مطابق مجوزهای صادره طی سه سال استخدام می شوند.

۴: قبول شدن متقاضی در آزمون استخدامی.

تبصره ۷: به موجب قانون، آن گروه از ناظر این متقاضی استخدام که حداقل ۳۰ ماه سابقه کار داشته باشند و مدارک لازم مبنی بر شرکت و قبولی در آزمون استخدامی و نیز طی دوره‌های آموزشی در مراکز آ‌موزش جهاد کشاورزی را ارایه دهند، نیاز به شرکت در آزمون استخدامی ندارند.

تبصره ۸: امتیازات هر یک از متقاضیان براساس جدول شماره یک محاسبه خواهد شد. البته برای افرادی که قبلاً در آزمون ورودی شرکت کرده‌اند، امتیاز ردیف “و” محاسبه نخواهد شد.

حال امروز این افراد خوستار اجرای قانون و نه بیش از آن هستند.

یکی دیگر از مهندسین ناظر نیز گفت: همگی ما تمامی مراحل استخدام را گذرانده ایم اما مسئولین به بهانه نبود اعتبار از استخدام ما طفره می روند.
وی ادامه داد: روزهای سختی را پشت سر می گذرانیم و با هزار امید و آرزو در آزمون و مراحل استخدام شرکت کردیم اما امروز با در بسته مسئولین مواجه هستیم.
مسئولین استانی و کشوری امید می رود تا در خصوص وضعیت این جوانان پاسخگو باشند.

منبع :جوان پرس




:: برچسب‌ها: تجمع مهندسین ناظر تولیدات کشاورزی استان جلوی استانداری ,

مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:


دریافت سوالات استخدامی
در این وب سایت می توانید کلیه خبرهای استخدامی استانداریها، بانکها و نهادهای دولتی و خصوصی مشاهده نموده و تبادل نظر فرمائید.
وین ایران، هیجانی دیگر

RSS

Powered By
loxblog.Com
دریافت سوالات استخدامی /" title="نمونه سوالات استخدامی ">