برنامه ساماندهی نیروی انسانی دستگاه‌های اجرایی
دریافت سوالات استخدامی " title="نمونه سوالات استخدامی برای دریافت سوالات کلیک نمایید">
همکاری در فروش فایل میهن همکار
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : شنبه 20 / 3 / 1393
بازدید : 242
نویسنده : ati

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، علی صدرالسادات- معاون سرمایه انسانی، معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور- با اشاره به هدف از اجرای «برنامه ساماندهی نیروی انسانی دستگاه‌های اجرایی»گفت: جذب و ظرفیت سازی در نیروی انسانی متناسب با نیازها، تعالی سرمایه انسانی و استفاده بهره ور از آنها در راستای تحقق اهداف توسعه کشور از اهداف این برنامه است.

صدرالسادات در جلسه شورای معاونان توسعه مدیریت و منابع وزارتخانه ها و سازمان های تحت نظر رییس جمهور، با اعلام این مطلب گفت: بر اساس مدل طراحی شده، ابتدا دستگاه های اجرایی نسبت به تدوین برنامه جامع نیروی انسانی خود اقدام خواهند نمود که این برنامه پس از تأیید معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور مبنای تفاهم این معاونت و دستگاه اجرایی درخصوص کمیت و کیفیت نیروی انسانی دستگاه در افق زمانی سه ساله و به عنوان سند ساماندهی نیروی انسانی دستگاه خواهد بود.

وی با بیان اینکه در گام نخست باید «اصول و سیاست های اجرایی ساماندهی» نیروی انسانی دستگاه های اجرایی تدوین شده و سپس وضعیت نیروی انسانی موجود و مطلوب دستگاه ها استخراج شود افزود: با اجرای این دو مرحله می توان “تراز نیروی انسانی”، کمیت و کیفیت منابع انسانی را مشخص و همچنین تعیین کرد که کدام دستگاه دارای مازاد نیروی انسانی یا کمبود نیروی انسانی است.

صدرالسادات توضیح داد: براساس این برنامه، بانک اطلاعات نیروهای مازاد دستگاه های اجرایی تهیه خواهد شد تا امکان جابه جایی نیروی انسانی بین دستگاه ها به صورت مناسب فراهم شود. از سویی دیگر تلاش می شود تا با توانمندسازی و مهارت آموزی برای نیروهای مازاد، امکان به کارگیری آنان در سایر دستگاه ها و بخش ها ایجاد شود.

وی با تأکید بر این که ممکن است جذب نیروی انسانی جدید نیز نیاز باشد، گفت: در حالی که برخی از دستگاه های اجرایی دارای مازاد نیرو هستند، تعدادی از وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی دچار کمبود نیروی انسانی اند که در صورت ساماندهی منابع انسانی می توان با جابه جایی نیروها بخشی از این مشکل را حل کرد.

صدرالسادات با تأکید بر انجام برنامه ساماندهی نیروی انسانی براساس مطالعات تخصصی اظهار کرد: پس از تدوین برنامه و تعیین شاخص‌ها و انجام جابه جایی های احتمالی در درون دستگاه، می توان مشخص کرد چه تعداد نیروی انسانی در دستگاه های اجرایی نیازمند تعیین تکلیف نهایی اند.

وی گفت: در حال حاضر نمی توان به طور مشخص تعیین کرد که چه میزان مازاد نیروی انسانی در دستگاه های اجرایی وجود دارد.

صدرالسادات افزود: پس از آغاز برنامه ساماندهی باید در زمینه «بازخورد و ارزیابی» نیز اقدام جدی انجام شود که در این راستا تهیه گزارش های ارزیابی برنامه و ارایه پیشنهادات اصلاحی مدنظر است.




:: موضوعات مرتبط: خبرهای مرتبط با استخدام , ,
:: برچسب‌ها: برنامه ساماندهی نیروی انسانی دستگاه‌های اجرایی ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:


دریافت سوالات استخدامی
در این وب سایت می توانید کلیه خبرهای استخدامی استانداریها، بانکها و نهادهای دولتی و خصوصی مشاهده نموده و تبادل نظر فرمائید.
وین ایران، هیجانی دیگر

RSS

Powered By
loxblog.Com
دریافت سوالات استخدامی /" title="نمونه سوالات استخدامی ">